Sposób przyjmowania oraz załatwiania spraw
Aktem prawnym regulującym sposoby przyjmowania i załatwiania spraw jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn.zm.).
Sprawy można załatwiać osobiście w siedzibie Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Siedlcach, za pośrednictwem faksu, poczty, poczty elektronicznej lub elektronicznej skrzynki podawczej EPUAP.
Tryb załatwiania skarg i wniosków określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Tryb przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków :
- W Inspektoracie interesanci wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są:
- przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Siedlcach i Zastępcę Powiatowego Lekarza Weterynarii w poniedziałki w godzinach: od 14:00 do 15:00,
- przez wszystkich pracowników - codziennie w godzinach pracy Inspektoratu tj. od 07:30 do 15:30.
Wyznaczony pracownik przyjmuje obywateli w poniedziałki także po godzinach pracy, do godziny 1700
- Odpowiedzi na skargi i wnioski przygotowują, właściwi - w zależności od treści skargi lub wniosku - pracownicy komórek organizacyjnych Inspektoratu pod nadzorem bezpośrednich przełożonych zgodnie ze swoimi kompetencjami w trybie i terminach wynikających z przepisów Działu VII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Załatwianie skargi lub wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca. W przypadku niezałatwienia sprawy w tym czasie, skarżący się lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz o nowym terminie jej rozpatrzenia.